Jak dlouho roste les? To odhalíme díky příběhu jedné rodiny. Vytvoříme si vlastní les a pomocí hmatu a čichu v něm budeme rozpoznávat jeho krásy a dary. Jak můžeme v každodenním životě předcházet přílišnému kácení lesů? Zjistíme, z čeho se vyrábí papír a jestli můžeme starý papír dále využít. V recyklační dílně si vytvoříme vlastní kousek papíru.
Program je realizován přímo ve vaší škole v Brně a blízkém okolí.
Mimobrněnské školy platí i náklady na cestu lektora dle individuální kalkulace.
Minimální počet žáků je 15. Menší skupina za program zaplatí sumu jako patnáctičlenná skupina.
Požadavky: připravte si papírovou ruličku pro každé dítě (např. od toal. papíru)
Cíle: Žáci vědí, jak rychle dospívají stromy, srovnají jejich vývoj se životem člověka. Vnímají, že dřevo je obnovitelná surovina, ale v dlouhém časovém horizontu. Žáci popíšou princip výroby papíru a uvedou příklady, jak omezovat spotřebu dřeva na tuto výrobu pomocí recyklace i jinak.
Vzdělávací oblast dle RVP pro ZV: Člověk a jeho svět, Člověk a svět práce, Umění a kultura
Klíčové kompetence dle RVP pro ZV: k učení, komunikativní, pracovní
Průřezové téma: Environmentální výchova
Další informace: Doporučujeme rozšířit o interiérový program Jak nakládat s odpady.